OSOBY
JEDNOSTKI I PODMIOTY
TEMATY DOKUMENTY I INFORMACJE KADENCJE |
PROTOKÓŁ NR XII/12/2003 z dnia 30 grudnia 2003 r.PROTOKÓŁ NR XII/12/2003 Z SESJI RADY GMINY PAKOSŁAW Z DNIA 30 GRUDNIA 2003 ROKU. Po wypowiedzeniu przez Przewodnicząca Rady Gminy Danutę Rybacką formuły „ Otwieram XII Sesję Rady Gminy Pakosław” rozpoczęto obrady o godz.11,00, miejsce obrad - sala rotundowa pakosławskiego pałacu. Przewodnicząca Rady stwierdza, że w sesji udział bierze 13 radnych tj, 93 % składu osobowego Rady, co stanowi qourum przy którym Rada może obradować i podejmować prawomocne uchwały. Radny nieobecny nieusprawiedliwiony: 1.Lucjan Kuczyński Białykał 2.Zenon Maciejak Zaorle Ponadto w sesji udział wzięli: 1.Kazimierz Chudy - Wójt Gminy 2.Maria Kalicińska - Sekretarz Gminy 3.Teresa Miernik - Skarbnik Gminy 5.Sołtysi ;- Golejewko,Dębionka, Ostrobudki,Pomocno, Sowy, Sworowo, Zaorle, 6.Redaktor Gazety - „Poznańskiej” 7.Redaktor Gazety „ Zycie Rawicza” 8.Prezesi,Dyrektorzy ,Kierownicy Zakładów Pracy jednostek samorządowych, zakładów prywatnych, Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokółu. Porządek obrad uległ zmianie , proponuje się z porządku obrad usunąć projekt uchwały w sprawie udziału gminy Pakosław w kosztach na modernizacje i rozbudowę oczyszczalni ścieków w Chojnie. Proponowane zmiany do porządku obrad poddano pod głosowanie. W głosowaniu udział bierze 13 radnych, oddano 13 głosów „za”. Porządek obrad XII Sesji Rady Gminy Pakosław przedstawia się następująco: I część 1.Otwarcie obrad . 2.Przyjęcie protokółu z obrad poprzedniej Sesji. 3.Interpelacje i zapytania radnych. 4.Podjęcie uchwał w sprawie: - przyjęcia gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, stanowiącego część gminnej strategii integracji i polityki społecznej. - zmian w budżecie gminy na 2003 rok, 5.Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady Gminy Pakosław. 6.Informacja przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym. 7.Odpowiedzi na interpelacje. II część 1.Dorobek gminy w 2003 roku. 2.Wręczenie wyróżnień. 3.Część artystyczna 4.Wolne głosy i wnioski. 5. Zakończenie. Porządek obrad poddano pod głosowanie. W głosowaniu udział bierze 13 radnych, oddano 13 głosów „za”. Ad.2 Przyjęcie protokółu z obrad poprzedniej Sesji Przewodnicząca Rady Gminy Danuta Rybacka przekazała, że protokół z ostatniej Sesji Rady Gminy został sporządzony i po zapoznaniu się z treścią został podpisany. Protokół z XI Sesji Rady Gminy poddano pod głosowanie. Udział w głosowaniu bierze 13 radnych, oddano 13 głosów „za”. Przewodnicząca Rady wyznaczyła radnego Zdzisława Tyczyńskiego ( wyraził zgodę) do obliczania i podawania wyników głosowania do protokółu Ad.3 Interpelacje i zapytania radnych. Nie zgłoszono. Ad.4 Podjęcie uchwał w sprawie: - przyjęcia gminnego programu i rozwiązywania problemów alkoholowych, stanowiącego część gminnej strategii integracji i polityki społecznej. Wiceprzewodniczący Rady Albin Pokładek przedkłada projekt uchwały. Przewodnicząca Rady Danuta Rybacka projekt uchwały poddała pod głosowanie. Radny Zdzisław Tyczyński podał wynik głosowania - 13 głosów”za”, Przewodnicząca Rady Gminy Danuta Rybacka ogłosiła wynik głosowania. W głosowaniu udział bierze 13 radnych, oddano 13 głosów „za”. Uchwała Nr XII/64/2003 Rady Gminy w Pakosławiu z dnia 29 grudnia 2003 roku w sprawie - przyjęcia gminnego programu i rozwiązywania problemów alkoholowych, stanowiącego część gminnej strategii integracji i polityki społecznej stanowi załącznik nr 2 do protokołu. - zmian w budżecie gminy na 2003 rok. Skarbnik Gminy p. Teresa Miernik szczegółowo przedłożyła zmiany w budżecie gminy Na salę obrad wszedł radny Lucjan Kuczyński. W sesji udział bierze 14 radnych. Skarbnik Gminy dalej przedkłada zmiany w budżecie i tak: Dochody Stan na Stan na Zmiana Dział Rozdział Paragraf Treść dzień:22-12-03 dzień:30-12-03 Ogółem Ogółem Ogółem 750 Administracja publiczna 35 300,00 44 100,00 8 800,00 75023 Urzędy gmin (miast i miast na 300,00 9 100,00 8 800,00 prawach powiatu) 244 Dotacje otrzymane z funduszy 0,00 8 800,00 8 800,00 celowych na realizację zadań bieżących jednostek sektora 754 finansów publicznych 200,00 400,00 200,00 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 75412 Ochotnicze straże pożarne 0,00 200,00 200,00 097 Wpływy z różnych dochodów 0,00 200,00 200,00 756 Dochody od osób prawnych, od 1 894 648,00 1 895 648,00 1 000,00 osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających 75616 osobowości prawnej 730 772,00 731 772,00 1 000,00 Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i 037 opłat lokalnych od osób fizycznych 40,00 1 040,00 1 000,00 Podatek od posiadania psów 853 Opieka społeczna 436 581,00 443 541,00 6 960,00 85315 Dodatki mieszkaniowe 8 400,00 6 560,00 -1 840,00 203 Dotacje celowe otrzymane z budżetu 8 400,00 6 560,00 -1 840,00 państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin ( związków 85319 gmin) 65 700,00 74 500,00 8 800,00 Ośrodki pomocy społecznej 244 Dotacje otrzymane z funduszy 0,00 8 800,00 8 800,00 celowych na realizację zadań bieżących jednostek sektora 900 finansów publicznych 55 160,00 36 663,00 -18 497,00 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 90015 Oświetlenie ulic, placów i dróg 54 000,00 35 503,00 -18 497,00 201 Dotacje celowe otrzymane z budżetu 54 000,00 35 503,00 -18 497,00 państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami 6 238 821,00 6 237 284,00 -1 537,00 Razem Wydatki Stan na Stan na Zmiana Dział Rozdział Paragraf Treść dzień:22-12-03 dzień:30-12-03 Ogółem Ogółem Ogółem 010 Rolnictwo i łowiectwo 36 577,00 36 957,00 380,00 01022 Zwalczanie chorób zakaźnych 490,00 870,00 380,00 zwierząt oraz badania monitoringowe pozostałości chemicznych i biologicznych w tkankach zwierząt i produktach pochodzenia 3020 Nagrody i wydatki osobowe 490,00 870,00 380,00 zwierzęcego. niezaliczone do wynagrodzeń 600 Transport i łączność 88 884,00 88 884,00 0,00 60016 Drogi publiczne gminne 83 513,00 87 896,00 4 383,00 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 19 600,00 12 100,00 -7 500,00 4270 Zakup usług remontowych 33 500,00 45 383,00 11 883,00 60095 Pozostała działalność 5 371,00 988,00 -4 383,00 4210 Zakup materiałów i wyposażenia 5 371,00 988,00 -4 383,00 750 Administracja publiczna 900 706,00 894 440,00 -6 266,00 75023 Urzędy gmin (miast i miast na 716 565,00 710 299,00 -6 266,00 prawach powiatu) 4010 Wynagrodzenia osobowe 425 882,00 418 236,00 -7 646,00 pracowników 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 74 319,00 75 519,00 1 200,00 4120 Składki na Fundusz Pracy 10 640,00 10 820,00 180,00 754 Bezpieczeństwo publiczne i 69 700,00 69 900,00 200,00 ochrona przeciwpożarowa 75412 Ochotnicze straże pożarne 69 500,00 69 700,00 200,00 4270 Zakup usług remontowych 3 108,00 3 308,00 200,00 758 Różne rozliczenia 23 341,00 0,00 -23 341,00 75818 Rezerwy ogólne i celowe 23 341,00 0,00 -23 341,00 4810 Rezerwy 23 341,00 0,00 -23 341,00 853 Opieka społeczna 591 373,00 600 038,00 8 665,00 85315 Dodatki mieszkaniowe 12 000,00 11 865,00 -135,00 3110 Świadczenia społeczne 12 000,00 11 865,00 -135,00 85319 Ośrodki pomocy społecznej 135 292,00 144 092,00 8 800,00 4010 Wynagrodzenia osobowe 84 274,00 91 694,00 7 420,00 pracowników 4110 Składki na ubezpieczenia społeczne 16 262,00 17 462,00 1 200,00 4120 Składki na Fundusz Pracy 2 229,00 2 409,00 180,00 900 Gospodarka komunalna i ochrona 424 336,00 442 161,00 17 825,00 środowiska 90015 Oświetlenie ulic, placów i dróg 207 363,00 219 896,00 12 533,00 4260 Zakup energii 81 179,00 91 931,00 10 752,00 4300 Zakup usług pozostałych 97 350,00 99 131,00 1 781,00 90095 Pozostała działalność 214 473,00 219 765,00 5 292,00 6050 Wydatki inwestycyjne jednostek 199 000,00 0,00 -199 000,00 budżetowych 6610 Dotacje celowe przekazane gminie lub 0,00 204 292,00 204 292,00 miastu stołecznemu Warszawie na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane na podstawie porozumień (umów) między 921 jednostkami samorządu terytorialnego 253 889,00 253 889,00 0,00 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 92116 Biblioteki 103 416,00 103 416,00 0,00 4300 Zakup usług pozostałych 6 839,00 6 769,00 -70,00 4410 Podróże służbowe krajowe 251,00 321,00 70,00 Razem 6 226 786,00 6 224 249,00 -2 537,00 Po wprowadzonych zmianach plan budżetu na 2003 rok wynosi: Dochody 6.237.284 zł Wydatki 6.224.249 zł Wiceprzewodniczący Rady Henryk Kmieć przedkłada projekt uchwały. Przewodnicząca Rady Danuta Rybacka projekt uchwały poddała pod głosowanie. Radny Zdzisław Tyczyński podał wynik głosowania - 14 głosów ”za”, Przewodnicząca Rady Gminy Danuta Rybacka ogłosiła wynik głosowania. W głosowaniu udział bierze 14 radnych, oddano 14 głosów „za”. Uchwała Nr XII/64/2003 Rady Gminy w Pakosławiu z dnia 30 grudnia 2003 roku w sprawie Zmian w budżecie gminy na 2003 rok stanowi załącznik nr 3 do protokołu. Ad.5 Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady Gminy. Wójt Gminy Kazimierz Chudy przedłożył sprawozdanie z działalności międzysesyjnej i wykonania uchwał za okres od 12 grudnia 2003 roku do 30 grudnia 2003 roku. Sprawozdanie zostało przyjęte bez uwag i stanowi załącznik nr 4 do protokółu. Ad.6 Informacja przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym. Przewodnicząca Rady Danuta Rybacka złożyła sprawozdanie za okres od 12 grudnia 2003 do 30 grudnia 2003 roku o działaniach przewodniczących Komisji Rady. Sprawozdanie zostało przyjęte bez uwag i stanowi załącznik nr 5 do protokółu. Ad.7 Odpowiedzi na interpelacje. Brak odpowiedzi gdyż nie zgłoszono interpelacji. Przewodnicząca Rady Danuta Rybacka ogłosiła przerwę w obradach w której można obejrzeć wystawę szopek bożenarodzeniowych. II CZĘŚĆ OBRAD Po przerwie obecnych jest 14 radnych. Ad.1 Dorobek Gminy w 2003 roku. Wójt Gminy Kazimierz Chudy przedłożył realizację programu działania samorządu w roku 2003. Dorobek Gminy w 2003 roku stanowi załącznik nr 6 do protokołu. Ad.2 Wręczenie wyróżnień. Wójt Gminy w dowód uznania wręczył dyplomy firmom i osobom które najlepiej przyczyniły się do rozwoju gospodarczego gminy. Dyplomy otrzymali: Elżbieta Mazurek z Ostrobudek za wydajność mleka obór do 20 krów, Zakład Mięsny Białykał p. Jadwiga Bajerowicz za otrzymany znak jakości „Dobre bo Polskie oraz zdobyła certyfikaty eksportowe,”, Zakład Mięsny w Golejewie p. Edward Dworecki za otrzymany certyfikat „Przedsiębiorstwo Fair Play 2003, Wojciech Wawrzyniak z Pakosławia którego dwie krowy zdobyły najwyższe trofea, „Somapol” Chojno p. Sławomir Sobota który zdobył znak jakości konsumentów „Dobre bo Polskie” oraz otrzymał nagrodę Organizator Pracy Bezpiecznej, Stadnina Koni w Chojnie p. Marian Dudzik za oborę w Chojnie należąca do Stadniny Koni w Golejewku uznaną za najlepszą w kraju wśród obór Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa,p.Danuta Pietruszka Orozco, p.Regina Dybowska, p. Monika Rybacka za prowadzony Klub Europejski,dyrektor gimnazjum p.Tadeusz Gospodarek za najlepsze osiągnięcia uczniów w egzaminach zewnętrznych ,p.Stanisław Sierpowski i Daniel Krzyżosiak z Pakosławia za osiągnięcia Klubu Sportowego AWDANIEC. Ad.3 Część artystyczna. Uczniowie Klubu Europejskiego wystąpiły z programem cztery pory roku. Ad.4 Wolne głosy i wnioski. Przewodnicząca Rady Gminy wyraziła zaniepokojenie sytuacją w służbie zdrowia. Lekarka Katarzyna Ruszak przekazała, że chce leczyć mieszkańców gminy ale nie na zasadach określonych przez Narodowy Fundusz Zdrowia..Obciążono lekarzy dodatkowo całodobowym dyżurem i kosztami transportu pacjenta do szpitala. Chorzy po Nowym Roku mogą szukać pomocy w Izbie Przyjęć w rawickim szpitalu lub w pogotowiu ratunkowym. Radny Antoni Sędłak proponuje wystosować stanowisko Rady Gminy do Prezydenta RP, Premiera RP,Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia, Ministra Zdrowia w sprawie lekarzy prowadzących dotychczas działalność Podstawowej Opieki Zdrowotnej którzy nie przystąpili do kontraktu i od 1 stycznia 2004 roku i między innymi mieszkańcy naszej gminy zostali pozbawieni całkowicie opieki lekarskiej. Zaapelować o natychmiastowe podjęcie rozmów i bezzwłoczne rozwiązanie problemów, aby zapewnić wszystkim mieszkańcom podstawową opiekę lekarską w ramach płaconych składek. Przewodnicząca poddała pod głosowanie zgłoszony przez radnego Antoniego Sędłaka wniosek. Radny Zdzisław Tyczyński podał wynik głosowania - 14 głosów ”za”, Przewodnicząca Rady Gminy Danuta Rybacka ogłosiła wynik głosowania. W głosowaniu udział bierze 14 radnych, oddano 14 głosów „za”. Stanowisko Rady Gminy w sprawie pozbawienia mieszkańców gminy Pakosław od 1 stycznia 2004 roku podstawowej opieki lekarskiej stanowi załącznik nr 7 do protokołu. Pan Wojciech Wawrzyniak w imieniu wyróżnionych podziękował za otrzymane dyplomy i stwierdził, że miło jest być docenianym przez władze lokalne . Ponieważ jest to ostatnia sesja Rady Gminy Pakosław w roku 2003 przy lampce szampana składano życzenia noworoczne. Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca Rady Gminy po wypowiedzeniu formuły „w związku z wyczerpaniem porządku obrad XII Sesję Rady Gminy w Pakosławiu uważam za zamkniętą” obrady zakończono o godzinie 14,00. Protokołowała: K.Szumna Autor informacji: Krystyna Ilasz-Szumna Informację wprowadził: 4 Opublikowany dnia: 2003-12-30 Wprowadzony do BIP dnia: 2007-02-08 Zmian: 0 Serwis używa cookies aby zapamiętać otwartą sesję i ewentualne dane o logowaniu. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. |
Urząd Gminy w Pakosławiu 63-920 Pakosław ul. Kolejowa 2 tel. 065 547 83 32 e-mail: pakoslaw@pakoslaw.pl |